Små lyckorus

Jag är väldigt intresserad av rättsväsendet och tycker därmed det är superspännande med förhandlingar i rätten, kriminalvården etc. Därför kan ni ju gissa hur glad jag var i fredags då vi gjorde studiebesök på nya häktet i Göteborg. Där var väldigt hög säkerhet och stora, tunga dörrar in till rummen, cellen whatever you want to call it.

Ibland har jag kunnat höra att man har det så bra i fängelset och att det är som rena rama semestern. Jag kan inte uttala mig om hur man hade det förr och hur det har förändrats under åren. Jag vet att de i gamla häktet inte hade någon toalett på sina rum, men att de nu har det.

Men när jag gick runt där och tittade kändes det tungt. Jag skulle verkligen inte kalla det någon semester att befinna sig där. Självklart har de själva satt sig i den sitsen, men det kan onekligen vara nyttigt att själv få se hur verkligheten ter sig.

Ännu ett litet lyckoämne är Fredag då vi ska ha friskvårdsdag från lunch och framåt. Då ska vi bege oss till polishästarna och kaaanske stämmer informationen att vi tom kommer få rida. *Lycka*

Och har jag maximal tur får vi även till ett studiebesök hos polishundarna någon gång under oktober månad. Ni som känner mig kan nog börja föreställa er min lycka!

Kommentarer
Postat av: Mia W (aurora79)

Det är så härligt att se att någon som stormtrivs på sitt jobb som du verkar göra!!

2011-09-21 @ 00:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0