Kluven

Precis som de allra flesta andra mammorna här i världen känner jag mig ofta stressad och kluven. Jag försöker hela tiden jobba minst 40 h i veckan samtidigt som jag försöker komma hem i tid så att man hinner umgås med lilleman samtidigt som jag försöker få till träningen samtidigt som jag försöker se till att jag får ordentligt med sömn.... Ja, ni hör ju själva. Är nästintill omöjligt.

Egentligen är det ju ingen annan än jag själv som sätter den här pressen på mig och min kära man är inget annat än stöttande om jag kanske behöver komma hem sent eller vill hitta på något. Men mitt dåliga samvete gentemot Leo ställer alltid till det om jag, låt oss säga, skulle ha en dag i veckan som jag tränar efter jobbet och därför inte skulle hinna träffa Leo.

Jag börjar bli ganska trött på känslan av att behöva vara på hundra platser på en och samma gång. Samtidigt vet jag inte vad jag ska göra åt saken, hur jag kan planera min tid annorlunda?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hm, känner igen mig fast ändå inte. Jag har dåligt samvete ibland när jag drar iväg på saker själv men det går tack och lov över ganska snabbt.

Som igår när jag hade en heldag för mig själv med blodgivning (blev iofs inte så mycket med den) och med ett 3 timmar långt besök hos frissan.

När jag får göra sådana saker blir jag en gladare mamma. Och jag tror inte att Oskar lider nämnvärt av att ha en heldag med sin pappa. Speciellt inte när mamma är på gott humör när hon kommer hem. :-)

Sen har ju jag det lyxigt iom att jag inte behöver jobba heltid, vilket gör att jag ändå har en hel del tid med Oskar på eftermiddagarna.

2011-09-11 @ 22:18:42
URL: http://jenny.eklof.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0