Vab

Självklart blev natten till torsdagen precis sådär jobbig som jag nämnde i mitt senaste inlägg. Under kvällen hade vi ställt oss frågande till hans plötsligt så röda kinder.





Framåt tolv tiden eller något vaknade han och var ledsen. Vi tog in honom till oss och försökte göra det mysigt, men ingenting verkade fungera. Han sa bara "inte sova". Det slutade med att pappsen tog med honom ner där de började kolla på tv och sen somnade. När jag kom ner nästa morgon sov Leo som en stock och jag fick väcka honom för att vi skulle ha en chans att hinna till dagis. Trodde jag.


Jag tittade på honom och konstaterade att det röda på kinderna hade lagt sig, men han kändes varm så det var bara att hämta termometern som visade på feber. Så vi fick vackert stanna hemma. Dock var han ganska pigg och glad hela dagen. Dock frågade jag honom ett par gånger under dagen om han hade ont någonstans varpå han svarade genom att peka på kinden samt sa att han hade ont i tungan. Vet inte riktigt vad man gör av den informationen.


Idag har han fått vara hemma med pappsen, medan jag jobbat undan en massa. Tyvärr fick de två inte en lika bra dag. Lillfisen har varit väldigt gnällig och ambivalent till allt. Men när jag ringde och sa att jag var på väg hem från jobbet fick jag även prata med Leo och konstaterade då "Leo är sååå busig" varpå han började skratta mycket gott =)


Får väl se hur den här helgen blir. Men ett besök och rara "tant" Anna kanske kan göra susen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0