Överambitiös

Kan bli lite trött på mig själv ibland. Jag har länge sett fram emot idag. Då alla datorer ska uppdateras till windows 7 idag skulle datorerna stängas kl 15.00, vilket innebär att vi inte kunde jobba vidare och därmed fick gå hem.


Detta i kombination med att Leo tillbringar helgen hos farmor och farfar gör att det blir en ganska lugn dag för mig... tänkte jag. Men istället för att ta det lite bananas, göra en sak i taget på jobbet och njuta av dagen har jag varit där kl 6.57, jobbat nästan konstant, hållt lunchen ganska kort, skippat fika och tog kl 14 med mig ett berg ner till mitt rum, vilket jag hann färdigt med preciis 14.57.


Därefter tog jag mig förbi stan där jag handlade schampo och böcker. Bussen jag sen satte mig på hamnade i världens köer på grund av extrem rusningstrafik eller olycka (?) så det tog en timme att ta mig hem istället för en knapp halvtimme.


Jaja, nu är jag iaf äntligen hemma och tänker njuta av kvällen i lugn och ro där ingen nattning måste ske, inga barnaskrik kommer störa och sen får man sova, förhoppningsvis, gott hela natten.


Men jag önskar att jag ibland kunde ta det lite mer lugnt än vad jag gör. Jag tycker nog ofta att jag försökt ge mycket av mig själv och det där lilla extra på de flesta jobb jag haft, men nu ger jag oftast ännu mer. Men det är ju också på grund av att jag tycker det är roligt. Hoppas att jag får fortsätta med det bara =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0