Hemmafru?

Idag hörde jag att över 50% av kvinnor mellan 18-29 år drömmer om ett liv som hemmafruar. Vi är alla olika, men för mig låter det verkligen främmande. Det är ju fantastiskt skönt att ha en ledig dag eller två, men det bygger ju, i alla fall för mig, på att jag jobbar alla andra dagarna.


Vilken mental stimulans får du genom att bara gå hemma hela dagarna? Visst, då skulle det ju finnas tid för att läsa mer böcker, men det kan man ju inte göra hela tiden. Det hade kunnat vara skönt att verkligen kunna lägga mycket tid på träningen, men det är också en så begränsad tid. Man ska liksom göra något annat än träna också.


Att träffa vänner, umgås och tillsammans hitta på saker förutsätter ju att även de sitter hemma.


Nej, även om jag skulle vinna pengar på lotto har jag svårt att tänka mig att jag skulle sluta jobba. Då slipper man så klart tänka på hur man ska löneförhandla på bästa sätt och kan unna sig allt det där extra samt spara. Men personligen känner jag att jag vill jobba för just stimulansens skull. Är övertygad om att jag skulle bli tokig till slut om jag bara var hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0