Finfina helgen

Vilken underbar helg som försvann alldeles för snabbt!! Jag kände mig riktigt trött och sliten i slutet på förra veckan. Med ett rejält sammanbrott på jobbet på fredagen var jag helt utpumpad.


Därför var det lite skönt att det var en Leo fri helg. Under fredagseftermiddagen hade han inte varit överlycklig över att åka till Orust då han helst ville hem. Men sen verkade det som att han haft en kanonhelg med en massa roligt såsom att åka riktig traktor, klappa får, hjälpa till på gården och så busa med farfar så klart.


Själva har vi tagit det ganska lugnt. Sovit ganska mycket, handlat mat, städat litegrann och varit ute och ätit. Lördagen inledde vi dessutom med att ge oss ut på en joggingrunda tillsammans. Det var en perfekt början på dagen.


Jag har på sista tiden varit ritktigt trött på min gamla dator som bara surrat, överhettats och bråkat. Så igår när jag städade och skulle damsuga vid soffbordet råkade jag komma åt datorn med damsugarslangen, vilket resulterade i att den åkte i golvet. "Ojdå" tänkte jag, men var ganska säker på att det ändå hade gått ganska ok. Och datorn i sig klarade sig nog bra, men strömsladden däremot bröts av med en del av den kvar inne i datorn. Ett av problemen med datorn på sista tiden har varit någon form av glappkontakt i strömsladden och att datorn inte klarat sig många minuter utan ström. Därmed var det detta som blev nådastöten för min gamle vän. Så nu sitter jag här med en ny dator, vilket på sätt och vis är jätteskönt! Men nu är det mycket som ska installeras om så att det känns som "hemma" =).


Hoppas nu bara vi kan lösa en räddning för alla mina bilder och videofilmer jag hade på den gamla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0