Rysare

Nuvarande boken som jag läser heter "Monster" och tar upp fem väl kända serimördare. Jag är väl en av de få i min umgängeskrets som gillar den här typen av böcker, men är ni som jag fascinerad av den här sortens människor och historier är den ett hett tips.


Det är skrämmande att läsa om vad de här sjuka människorna är kapabla till att göra, men något som jag ser som ännu mer störande är alla andra "vanliga" människor som börjar skriva en massa brev, hälsar på och uppvaktar dem där de sitter i fängelset.


Det verkar ju inte heller vara helt ovanligt med tokigt kvinnfolk med barn som söker sig till sådana här nut jobs. Man har väl för tusan ett ansvar som förälder att se till att barnen INTE kommer i kontakt med sådana sjuka människor. Jag kan inte för mitt liv förstå hur man självmant (och som förälder) kan söka upp en person som man vet mördat människor och barn. Alla sunda människor springer väl så långt han/hon kan åt andra hållet, eller?


Åtminstone som det framställs i boken är det otroligt mycket fanletters mm som de här mördarna får. Vad säger det egentligen om det samhälle vi lever i??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0