Time to brag

Ok, Leo är inte bara jobbig. Han är också jätteduktig och supersöt ;)


Imorse sa han att han inte ville till dagis och han ville stanna hemma. Jag förklarade att mamma och pappa måste till jobbet och att dagis ju är hans jobb. Till slut gick han ganska glatt mot bilen med nappen i munnen, snutten under armen och en liten traktor i ena handen. När vi kom fram till dagis fick han gömma sin traktor i mittkonsolen, vilket han verkade tycka var en väldigt bra idé. Sen satte vi oss i ett av fönstren och tittade efter sopbilen som vi hade åkt förbi på vägen. Efter bara en liten stund sa han "jag vill vinka i detta fönstret". Sen vinkade han så glatt och gav mig slängkyssar. Jag tycker det är ganska imponerande för en liten 2.5 åring att gå från den ynkliga lilla killen som bara vill vara hemma till att vinka glatt och acceptera att mamma måste jobba.


Vidare är det mycket nu när han kommer fram till en när man håller på med något och säger "vad du göööör?" och "Leo hjälpa". Mycket sött!


Framåt kvällen smälter ens hjärta också då han säger "mammas tur att natta?" och tittar förväntansfullt upp på mig. "ja, ikväll är det mammas tur att natta" och han skiner upp som en liten sol. De sista kvällarna har han också konstaterat "sista sagan. Sen lägger jag mig" *S* Han börjar bli luttrad den lilla killen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0