Nya vindar

Vet ni vad.....? Efter ungefär tio år som trogen medlem, anställd och sen medlem igen på SATS har jag nu bestämt mig för att byta gym! Jag trivs på SATS och det känns som "hemma", men det är inte samma sak sedan de la ner "mitt" center och sedan dess har det verkligen inte funkat ordentligt då jag inte har något center riktigt nära.


Så nu har jag siktet inställt på Sportlife. Framförallt då de har ett center tre minuter från jobbet, två center i Kungälv, ett vid Stigs Center och ytterligare ett vid Backaplan. För er som inte är så bekanta med Göteborg kan jag berätta att alla dessa center alltså ligger runt fem till tio minuters körväg från mig.


Detta är en förutsättning just nu för att träningen ska bli av. Det kan och får inte bli ett alltför stort projekt när man ska iväg. Men när jag nu kan träna innan jobbet och så gott som vara framme vid jobbet redan känns det som att jag kommer kunna spara en hel del tid. Den anläggningen öppnar dessutom kl 5 så jag slipper stå och hänga på låset 6.30.


OCH.... nu när vintern är här och man blir vit och degig så kan jag sola =) Nope, jag vet att det inte är nyttigt, men jag skiter faktiskt i det. Så ofta solar jag ändå inte. Ett par gånger under vinterhalvåret tycker jag inte är så farligt.


En nackdel är att jag inte har så höga förhoppningar om barnpassningen, å andra sidan är det väldigt sällan som Leo är med på gymmet längre.
Bytet är inte gjort än, men planeras till helgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0