Viljans kamp

Det finns mycket som Leo vill göra, men inte får. Idag ville han spela på sin keyboard (eller vad jag nu ska kalla den) som han fått av kära "tant Anna". Plötsligen fick han för sig att han själv skulle plugga in den i uttaget. Jag sa nej och förklarade att det är bara mamma/pappa/vuxna som får göra det. Han fortsatte envisas och började skrika "neeeeej" samtidigt som han puttade undan min hand och fortsatte med "flytta dig!"

Efter att vi hållt på så en liten stund började jag låtsas att det gjorde ont när jag råkade röra uttaget för att på något vis försöka förmedla att man kan göra illa sig. Han tittade då på mig lääänge innan hans lilla underläpp sakta började skjutas ut =) Lilla raringen! Det är verkligen svårt att hålla sig för skratt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0