Lite rättvisa

Igår fick jag följa med på två häktningsföhandlingar. Äntligen! Det är något jag velat göra länge och nu blev det då av till slut.

Den första gällde en våldtäkt. En typisk "jiddrar-kille" som i stort sett häktade sig själv genom sitt pladder. Han hade en fruktansvärt lång utläggning om kvällen där han drog upp helt orelevanta saker. Han tryckte på att tjejjen var "störd i huvudet" och hon ville ju. Enligt honom följde han med henne hem för att han så klart hoppades på ett ligg, men när de väl hade kommit igång började han tänka på sin dotter och tjej och det kändes konstigt att fortsätta!! Eeehh.... okeeej!

Den andra förhandlingen gällde barnmisshandel. En mamma som vars dotter påträffats blåslagen av dagis =(. Dottern har själv berättat under förhör att "mamma har dragit mig i håret och slår mig". En fyraåring ljuger ju inte om en sådan sak. Skönt nog bestämdes det att även hon skulle häktas. Då bröt hon ihop, men det kändes som enbart av själviska skäl. Inte en enda gång sa hon något i stil med "jag älskar min dotter mer än något annat! Jag skulle aldrig göra illa henne"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0