Upp som en sol, ner som en pannkaka

Idag slog det mig att jag inte ens tänkt en tanke på bloggen. Jag har helt enkelt haft alldeles fullt upp med intervjuer, jobb och möhippeplanerande.

I lördags small det till för kära Tove. Vid 11.30 befann vi oss inne hos Toves granne, som ringde över T för att visa upp en klänning som skulle varit ful. Dock var den faktiskt inte alls så ful när hon fick den på sig. Hon var jättesöt och så där fint gravid. Den kära bruden anade oråd och hade spenderat en del tid i duschen samt sminkat sig. När vi väl avslöjat oss, käkat lite frukost och packat ihop oss åkte vi vidare in till Malmö där vi mötte upp med resten av gänget på en dansstudio. Där skulle det dansas pole-dance vilket var jätteroligt att få prova på. Alla var faktiskt förvånansvärt duktiga så man kan ju undra var dessa dolda talanger kommer ifrån ;)

Efter dansen bar det av hem till en av tjejjerna där det fanns tilltugg, vi lyssnade på musik, lekte lekar och pratade massor med minnen. Efter detta hann vi dessutom med att ut och äta på en jättefin restaurang med supergod mat.

Hela dagen kändes lyckad och Tove kände sig verkligen uppmärksammad och hade en riktigt roligt dag. Men fan vad skönt att det är gjort nu!!

I ett av mina senaste inlägg höll jag er lite på halster. Det jag då syftade på var att jag i dagarna skulle på intervju för en tjänst som domstolssekreterare på Alingsås tingsrätt. Det gick bra. Till och med så bra att jag blev kallad på en andra intervju och dagen efter det började de ringa mina referenser. Jag fick veta att vi till slut var fyra stycken som var högaktuella för tjänsten. Idag ringde de dock och sa att de valt någon annan än jag =(. Det är sååå tungt att snubbla på mållinjen!

Men imorgon ska jag försöka ta nya tag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0