Ärlighet om paddan

Ok, jag behöver hjälp. Big time! Och ärlig sådan! En av mina bästa vänner, Tove, gifter ju sig i Maj och jag, tillsammans med en av hennes andra vänner, ska vara tärna. Den andra tärnan träffade T idag för att reka en del saker inför bröllop. Bla skulle de stämma av det här med klänningar.

Jag som har så svårt att hitta klänningar hade faktiskt två potentiella sådana. En blå, ganska enkel och stilren eller en lila som var/är perfekt för bröllop. Men när T + tärna var och kollade in T's brudklänning inser dem att vare sig blå eller lila kommer passa till den då det är så mycket guld i den =(. På samma ställe hade de istället hittat en jättefin brun klänning. Den är knälång, halterneck och skulle då bli uppsydd efter våra mått.

Problemet är som ni vet..... (nu är jag nämligen ganska säker på att jag känner er alla som läser den här bloggen) att jag har alldeles för stora bröst, ingen midja, breda axlar och alldeles för mycket kärlekshandtag och ryggfett. Många hävdar att halterneck är precis vad som rekommenderas för storbystade, men jag är inte lika säker. Det är ju sååååå snyggt, men jag ser framför mig hur det gör det motsatta.... framhäver den och så har vi bröst överallt.

Den aktuella klänningen är ganska lik den här i modellen fast mycket finare. Brun, kortare och ser inte ut att vara lika mycket rynkeffekt över bysten.

Jag är dock väldigt, väldigt rädd för att jag i den kommer se ut ungefär så här:

Det är Toves dag, det är hon som är brud, men jag vill ju gärna känna mig lite fin i alla fall. Känns lite jobbigt att det även den här gången inte gick smärtfritt och att jag ska behöva "vara till besvär".

Sååå, ni som känner mig! Vad tror ni? Skulle jag kunna vara fin i den här typen av klänning???



Kommentarer
Postat av: Anna Ulmestrand

asg Men VAD var det för sista bild?? Vem var det? Jennifer Lopez goes crazy?

Hmm. tja jo jag måste ju hålla med dig i dina funderingar. Om du nu hittat en blå som du tycker är fin och som du passar i borde väl för sjutton det gå att kombinera med hennes lite guldiga klänning? Blått är ju kontrastfärgen till guld..?

:-)

Jag hade nog rådit dig att köra på den klänning du kan känna dig trygg och snygg i, för du har väl inte provat den här bruna som jag förstår?

Det är INGET fel på din kropp söta Carro, men vet själv hur sådan klänningar får mina balobas se ut som monster...:-(

Kan du inte prova och se hur den ter sig - den bruna?

2011-03-06 @ 22:24:51
URL: http://ulmestrand.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0