London!

Dags för en uppdatering! Jag har ju varit i London ett par dagar för att hälsa på Eva och Linda. Jag kan inte beskriva hur skönt det var med en sådan total ego-helg! Underbart!!

Resandet i sig gick så fantastiskt smidigt. Vet faktiskt inte om jag varit med om något liknande. Det var hela tiden flyt och väldigt lite väntetid.

Vad jag har gjort? Jag har shoppat och gått, gått, gått men framförallt bara försökt njuta av tiden med Eva och Linda. Eva och jag satt uppe seent både fredag och lördag kväll och pratade. Det är så skönt att få möjlighet att ta igen missad tid. Mest tid fick jag med Eva, men det kändes ändå som att jag lyckades få hyfsat många timmar med Linda.

Allt var dock inte frid och fröjd. I lördags kom vi hem efter en lång dags shopping. Efter ungefär 15 min hemma gick brandalarmet. Först trodde vi det var larmet inne i lägenheten, men förstod strax att det var det ute i korridoren. Vi blev alldeles osäkra, tittade efter andra människor och undrade lite hur vi skulle ta ställning till det. Efter någon minut kände jag röklukten och DÅ blev det fart på oss. Inom några minuter hade vi tagit oss ut även om vi stridde lite mot de råd man får och vi hade tagit på oss jackor, skor och jag hade med mig min väska. Utanför stod redan tre brandbilar som just då inte riktigt verkade veta var det brann, men inom någon minut blev det fart på dem och de kunde påbörja släckningsarbetet. Vi stod kvar chockade ett tag och bara tittade. Men så bestämde vi oss för att gå till den restaurang där vi hade bokat bord. Vi kunde ändå inte göra något där och vi kunde behöva koppla bort hela grejjen. Middagen blev oväntat lyckad och jag tror faktiskt att vi båda två lyckades tänka på lite andra saker för en stund.

När vi kom tillbaks var några brandmän kvar och polisen hade också kommit. Vi pratade med en av brandmännen för att få ta del av mer information. Han berättade då att det tydligen är någon som medvetet tänt eld på en form av förråd, vilket gör att det klassas som mordbrand. Det skulle inte vara någon fara för oss att gå upp och spendera natten pga rök. Vid halv ett knackade polisen på dörren för att höra sig för om detaljer och se om vi kanske hade sett eller hört något. Tror tyvärr inte vi kunde ge dem mycket att gå på. Men de kunde åtminstone berätta att de skulle ha vakter där nere över natten, vilket kändes väldigt skönt.

Men helgen har varit nästan helt perfekt och jag längtar redan tillbaks! Lite bilder ska jag väl också kunna bjuda på... =)
Ibland hittar man gigantiska provrum =)! Och ibland hittar man även grymt duktiga musiker på gatan.


Vi hittade superfina tårtor i ett fönster


En söt liten kille som inte kunde dölja sin nyfikenhet och satt och råstirrade på den äldre killens spelande ;)


Och så lite London Tower och Towern så klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0