Läskigt!

Först när vi kom hem ville han inte gå in utan vara ute och leka så vi gick väl runt i ca 45 min medans han sa "akta bilen" "akta bussen" "backe" "hejdå backe" osv. Lite sött men kallt. Till slut fick jag nog och vi gick in under vilda protester.

Sen när jag skulle natta honom satt vi och läste hans bok om bilar. Efter en stund såg han sin ena "uffe" (vovve) som jag hade slängt ut ur sängen för att den ska tvättas (för att försöka hindra magsjuka). Ner från knäet, tog upp hunden och kramade den hårt. Sen vände han sig mot sängen, slängde hund och snutte
och började klänga på sängen. Jag fick då hjälpa honom upp och han drog snabbt upp täcket till hackan, gosade in sig i snutten när jag gav honom den, kramade om nästa "uffe" och in med nappen. Sååå nöjd och sååå söt
Sen frågade jag honom om jag skulle sätta på musiken. "Ik" svarade han då. Så jag satte på musiken och släckte lampan. "Murkt" sa han då :9
Sen var han tyst några sekunder innan han sa "Min säng!" *tyst ngra sekunder* "Leos säng"
Idag har varit en hektiskt dag. Jag har knappt suttit ner under stor del av dagen. Mycket av dagen har ägnats åt att springa runt och leta akter som det är huvudförhandling på om två veckor. Utöver det har jag sprungit upp och ner och pratat med folk som skulle vara med på insamling till chefen som skulle hem på föräldraledighet efter idag, sprungit bort för att införskaffa själva presenten, registrerat ärenden, fixat rekvisitioner, tryckt in lite i arkivet mm. Jag har verkligen knappt hunnit andas idag.

Under eftermiddagen hade vi möte och då hade vi två av åklagarna med som berättade om Nancy-mordet. Fruktansvärt intressant, men också väldigt obehagligt så klart.
Efter all mordisk fakta kändes det skönt att få åka och hämta gosgubben, som ganska snabbt får en att glömma bort alla otäckheter.

Först när vi kom hem ville han inte gå in utan vara ute och leka så vi gick väl runt i ca 45 min medans han sa "akta bilen" "akta bussen" "backe" "hejdå backe" osv. Lite sött men kallt. Till slut fick jag nog och vi gick in under vilda protester.

Sen när jag skulle natta honom satt vi och läste hans bok om bilar. Efter en stund såg han sin ena "uffe" (vovve) som jag hade slängt ut ur sängen för att den ska tvättas (för att försöka hindra magsjuka). Han gled så ner från knäet, tog upp hunden och kramade den hårt. Sen vände han sig mot sängen, slängde hund och snutte och började klänga på sängen. Jag fick då hjälpa honom upp och han drog snabbt upp täcket till hackan, gosade in sig i snutten när jag gav honom den, kramade om nästa "uffe" och in med nappen. Sååå nöjd och sååå söt

Sen frågade jag honom om jag skulle sätta på musiken. "Ik" svarade han då. Så jag satte på musiken och släckte lampan. "Murkt" (mörkt) sa han då :)
Sen var han tyst några sekunder innan han sa "Min säng!" Jag bekräftade att det så klart är hans säng. Efter några sekunders tystnad säger han "Leos säng!" "Ja, det är Leos säng" svarar jag. Han verkar fundera några sekunder till innan han säger "Murkt..... Lääschkigt!" ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0