En inblick i helvetet

Det är minsann inte bara ljusa stunder på jobbet. Idag, en stund innan lunch när jag satt inne på mitt kontor och jobbade hörde jag ett jäkla liv ute i korridoren. Jag sket först i det och försökte jobba vidare, men till slut blev jag tvungen att gå och kolla upp vad tusan det var som lät. Då var det en av åklagarna som satt och spelade upp en ljudinspelning av en pappa som bara skriker och hotar sina barn och de sitter bara och gråter :'-(. Heeelt fruktansvärt att lyssna på! MEN vad bra eg att ett av barnen nu hade sinnesnärvaron att spela in det!! Men jag blev så upprörd att jag började gråta och fick springa in på mitt kontor och stänga dörren så jag slapp höra eländet.

Plötsligt blir det så tydligt vad det egentligen är för en arbetsplats man befinner sig på. Det speglar verkligeheten och vad som faktiskt händer bakom alla stängda dörrar där ute. Jag tycker faktiskt det är väldigt strongt av åklagarna att ta sig igenom sådana här arbetsuppgifter! Men jag antar att det är det som driver dem.... att de faktiskt vill försöka göra något åt de där skitarna som förstör vårt samhälle.

Kommentarer
Postat av: Anna Ulmestrand

Ja fy sjutton, jag förstår dig:-(

Tack vare ditt jobb kan vi ju förändra samället - hopaps verkligen de fick veta vem den där pappan var.. nu är det ju helg och man kan bara föreställa sig vilket liv de barnen har! Usch...:-((

Kram

2011-03-04 @ 19:24:13
URL: http://ulmestrand.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0