Superkick!

Gårdagen blev lite konstig. Vi åkte ut till farmor och farfar vilket Leo tyckte var jätteroligt. Men frågan är om han verkligen sov mitt på dagen. Under extremt vilda protester la vi honom i hans säng och lämnade honom. Det är relativt vanligt att han skriker en del först för att sen somna av sig själv efter någon minut. Även igår tystnade han efter en liten stund och vi kopplade av och tänkte att han sov gott. Efter en timme ungefär kikade jag in för att kolla läget och då var han tydligen vaken. "Bra bra", tänkte jag och så gick vi för att äta lunch tillsammans.

Dock verkade han bra gnällig lite senare under sin lek och vi konstaterade allihop att det lät lite som tröttgnäll. Framåt 17 började vi bege oss hem och då somnade han i bilen. OM han verkligen hade sovit mitt på dagen borde han inte somna i bilen. Jag trodde då att hela nattningen, natten och morgonen var sabbade. Imponerande nog gick nattningen bra och skedde dessutom i vanlig tid trots att han precis sovit.

Han lyckades tom sova till ca 7.15, vilket var oturligt då jag själv vaknade vid 5.40 och inte kunde somna om *grymt*. Jaja... under första halvan av dagen kände jag mig ganska trött, sliten och lättirriterad. Men vädret var underbart så lagom till det var dags för dagens middagslur var det perfekt läge för lite solning på altanen. Det får mig oftast på bra humör =). Jag avbröt dock den underbara solningen ganska snart för att bege mig till gymmet. Jag kände mig nämligen så pass rastlös igår och blev plötsligt sååå sugen på att spränga 3000kcal-brända-nivån.

Väl på gymmet ställde jag mig frågande till hur mycket jag verkligen skulle orka pressa mig då detta ju skulle bli mitt femte pass för veckan och jag är inte riktigt lika van längre. Men så satte jag igång och det gick sååååå bra!! Det var sååå underbart att känna sådan energi igen under löpningen. Det var länge sen. Skrämmande länge sen. Nu vill jag nästan ingenting annat än att springa springa springa ;). Tyvärr håller ju inte mina knän för det så jag får vara försiktig. Men det var iaf skönt att få återuppleva det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0