Nystart

Jag har ju, som säkert flera av er märkt, köpt konceptet LCHF eller åtminstone att man drar ner på mängden kolhydrater. Vi är ju alla olika och jag tror helt klart att man behöver hitta sin egen nivå och vad man mår bäst av. Och jag har mått bra under alla månader som jag ätit en mindre mängd kolhydrater.

Dock har jag hamnat i en ond cirkel där jag fastnat i mönster och inte kommit någon vart med mina viktmål eller träning. Därför beslutade jag mig för att jag behövde en drastisk kickstart. Detta innebär att jag under förra veckan gick så gott som enbart på pulverdiet. Samtidigt drog jag igång min träning igen efter senaste halsflussen.

Jag är en person som gärna äter och är därmed inte alls något anorexi-material. Detta gjorde att jag framåt söndagen mådde ganska psykiskt dåligt. Jag började bli riktigt irriterad och kände mig bara arg och hungrig. Därför tillät jag mig att ha en "ätardag" och i måndags körde jag vidare. Dock insåg jag att det inte är hållbart för mig att köra enbart pulverdiet så jag har under veckan gjort som så att jag tillåtit mig äta en gång/ dag och resten av dagen kört pulver och vatten.

Utöver detta har jag också ökat på träningsintensiteten ännu mer. Jag har börjat springa igen, vilket ändå gått över förväntan och kört en del styrka för att öka den totala förbränningen. Det var länge sen jag kände mig så slutkörd efter mina pass som jag gjort den här veckan. Totalt under veckan ligger jag närmare 3000kcal brända, vilket man ju kan tycka borde ge resultat. Men det lär väl visa sig vid nästa vägning.

Oavsett resultat så tror jag att det här kan hjälpa mig bryta de mönster som jag hade fastnat i. Jag får erkänna att det slank ner lite väl mycket snask bara i farten innan det här. Jag kan tycka att det är ok att få unna sig det du är sugen på när du verkligen är sugen, men ibland är det lätt att vara lite väl förlåtande.

Under de här sista två veckorna har jag också märkt hur gärna jag vill ha något i munnen. Väldigt ofta inser jag att jag väldigt gärna hade velat äta något. Och det behöver inte bero så mycket på hunger. Tydligen är jag ganska besatt av mat antar jag. Men men... det går ju att avvärja ganska bra med vatten.

Nu har jag iaf fått lite sug tillbaks efter mina tuffa träningspass, vilket definitivt borde öka förutsättningarna för att nå mina mål. Vi får väl se hur länge det håller i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0