Kräkigt värre

Måste ju uppdatera Leos status. Natten var helt ok med bara ett uppvaknande (antagligen en mardröm) runt 12. Upp gick vi framåt sju och då var han inget vidare vackert barn med intorkat snor och fortfarande liite var i ena ögat. Men när jag fått bort det, satt honom i soffan och gett honom en flaska välling som han glatt satte i sig pustade jag ut en aning. Nu skulle allt bli bättre.

En stund senare började han igen hosta mer och så kom det till slut lite kräks. Stackaren =(! Men det var inte så mycket, mest en liten klick på golvet så vi torkade upp det och gick ut i köket för att göra frukost till mig. Han började hosta mer igen, vika sig lite dubbel och ville komma upp till mig. Jag tog så klart upp honom och strax därefter kräktes han rätt över min axel, hostade lite till, kräktes över hela mig och sen ännu en gång. Hela köksgolvet var i stort sett fyllt av kräks.

Tja, inte den allra bästa början på dagen. Jag fick försöka smälta att han plötsligen var sämre istället för bättre som jag hoppats på. Dock har febern lagt sig under dagen och han har inte kräkts något mer. Mest sannolikt är väl att han kräktes på grund av hostan. Han har inte visat något intresse för mat, men vi har inte heller trugat så mycket. Choklad är det enda i "matväg" som var liite intressant en kort stund. Annars har han fått majsvälling och vatten, vilket jag känner mig nöjd med.

Håll tummarna för att han är bättre imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0