Om skurkarna

Varje dag sitter jag och hanterar mycket post som kommer in och ut från åklagarmyndigheten. Det förekommer även post som rör dem som sitter häktade och en sak slår mig när jag ser alla dessa brev. Sättet dem skriver på. Det ser ofta ut som att det är en sex-sjuåring som skrivit och många av dem är nog också väldigt lågutbildade. Självklart finns det undantag, det gör det ju alltid. Men det ger verkligen inte ett särskilt intelligent intryck.

Skrämmande är också att se allt som pågår. Att det tex förekommer så mycket droger, knivar, misshandelsmål etc. Självklart visste jag ju även innan att det förekom, men nu ser jag ju det svart på vitt och mer hur utbrett det är.

Jag funderar mycket när jag sitter där. Funderar på vilka människor det är som gör allt det här. Och varför??? Lönt att åka dit för snatteri där de kanske tagit en deo för tjugo kr?

Ja, jag är nog dessutom lite fördomsfull ganska ofta i mina tankar. Jag är medveten om det, men ibland är det svårt att undvika. Jag har funderat på att utveckla allt det här i bloggen, men det är så mycket och är väldigt svårt att få ner på pränt. Men vidareutveckling kommer förhoppningsvis snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0