Om mitt lilla helvete

Nu kommer jag att bli ganska privat, så fixar du inte det råder jag dig att inte läsa vidare.
Det kommer dessutom att bli en ganska blodig historia, så tål du inte blod ska du inte heller läsa vidare.

Häromåret såg jag Fråga Olle. Ni kommer väl ihåg det där "sex-programmet" som gick någon vardagskväll varje vecka? Det var den där Martin (heter han väl?) och någon "sexdoktor" som höll i det och varje vecka kom det också två mer eller mindre kända personer och svarade på en massa intima frågor om sig själva.

Anywhuu.... I ett av deras program skulle de fråga folk på stan hur mycket de trodde att en tjej i regel blödde under sin menstraution. Folk fick, väldigt pedagogiskt och härligt, fylla en bägare med ketchup, tror jag det var, för att demonstrera mängden dem trodde. Efter mycket om och men kunde Martin och Olle avslöja att en kvinna under den veckan bara blöder tre ml totalt.... eller kaaanske var det en halv dl, men MAX en halv dl.

Noooooooo fuuucking waaaay säger jag!!! En gång i månaden fyller jag fanimig en hel hink! Jo, jag lovar dig att jag lätt skulle fylla en hel hink! Kanske tom ett helt vattentorn... vaaaarje månad!!! Jag fattar inte hur jag ens överlever de blodförluster jag får stå ut med varje månad. Att ge blod var femte vecka där de tar en mängd på nääästan en halv liter är ju piss i sjön för mig. Jag skulle nog lätt fixa att ge blod dubbelt så ofta. Det är ju iofs bra ;)

Ja, det finns ju medicin man kan äta som ska minska ner det hela en aning. Visst trycker jag i mig det, men några jätteskillnader tycker jag nog inte att det ger. Dessutom har jag en något ökad risk för blodpropp så hur bra är det egentligen att jag trycker i mig medicin som minskar blödning?!

Att blöda tre ml (eller en halv dl, dc-schmiter) Vore tamigtusan himelriket för mig! Då finns det inte ett hinder i världen!

Då hade jag inte behövt oroa mig för att lämna en blodig stol efter mig.

Då hade jag inte behövt oroa mig för att visa hela min blodiga rumpa för alla på stan.

Då hade jag inte behövt oroa mig för hur stora de största bindorna och tampongerna verkligen är.

Då hade jag inte behövt oroa mig för om jag ska hinna till toaletten i tid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0