Mätt med lchf

Ok, nu ska jag slå ett litet slag för LCHF igen. Till jobbet har jag alltid med mig en lunchlåda då det är begränsat med tid vid lunchen samt matställen i närheten. Min lunchlåda går i lchf's tecken, vilket fungerat bra än så länge.

Vid ett tillfälle hade jag dock slut på lchf - matlådor och orkade inte laga mer mat kvällen innan, vilket resulterade i att jag tog med mig en pastalåda som redan fanns i kylen. Nästa dag blev en jobbig dag. Jag åt frukost som vanligt, men när det så var dags för lunchen kände jag mig väldigt otillfredsställd och efter nästan en timme var jag hungrig igen! Hela resterande delen av dagen gick på något sätt i hungrets tecken.

I normala fall äter jag istället frukost vid 6.00 och lunch vid 11.30 och mycket mer än så behövs inte. Jag äter kanske en liiiten bit till av sociala skäl då vi äter middag hemma senare, men jag hade nästan klarat mig utan det. Alternativt kan jag ta lite keso. Snacka om skillnad!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0