Viktigast för överlevnad?

Än så länge får jag fortfarande en del dötid på jobbet då jag har börjat jobba undan det jag kan, men de har inte riktigt hunnit lära mig så mycket nya saker som jag sen kan fortsätta med.

Därför hann jag kolla igenom aftonbladet idag. Där hittade jag en artikel som tog upp gruvarbetarna i Kina. Tydligen har det nu kommit ut en bok där man får följa deras tid där nere. Deras första tid var riktigt tuff då de hade minimalt med proviant och därmed började prata om att de skulle äta av varann. Den första som kollapsade var också den som skulle bli uppäten först. Sådana tankar och händelser är ju verkligen fruktansvärda och något som man själv aldrig kan tänka sig in i.

Vad som däremot fick mig att hajja till var, att så fort provianten var löst då man kunde fira ner mat till dem, var det istället "porr" och droger som stod högst på listan. Är det verkligen sånt som är viktigast nästefter mat? Finns det verkligen inte annat som väger tyngre här i livet? Herregud... jag finner inte ens orden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0