Tuffa killar blir också förkylda

Jag glömde ju helt bort att berätta om problematiken med bilen. Att hitta parkering vid akuten gick riktigt smidigt och jag visste att jag tom hade tre tior i plånboken så jag skulle tom kunna betala för mig. När jag så kom fram till automaten var det en riktigt gammal och risig sådan. Jag började stoppa i mina tiokronor som bara rann rätt igenom alternativt stannade upp en liten stund där inne innan den till slut trillade ut.

Med två kronor lyckades jag iaf vinna lite tid och försökte sen växla pengar vid inskrivningen, vilket tyvärr inte gick. Så jag gick ner igen och ringde det nummer som står på själva maskinen och förklarade läget. Killen som svarade var vänlig och tillmötesgående och tog mitt registreringsnummer och därmed ok'ade min parkering. Böter är ju det sista man behöver i såna här lägen.

Innan jag hinner därifrån slirar en annan bil in på pakeringen. Killen som körde denna bil och var en typiskt "tuff" kille var ganska snabbt framme vid samma automat och började stoppa i mynt. Självklart började jag då förklara problematiken för honom, vilket gjorde honom skitirriterad.... inte på mig utan maskinen så klart. Men harranger som "Men vad faaan! Den jävla maskinen. Gammal är den också. Tar ju inte kort heller" satte igång.

Den stackaren hade nog dessutom åkt på en ganska tuff förkylning då han sa "Jaha, och vad fan ska man göra då när man inte ens kan betala? Åka hem igen och ställa bilen och ringa efter ambulans?!" ;)

Jag förklarade för honom hur jag själv hade löst det så så vitt jag vet slapp han åka ambulans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0