Dagens spänning

Den här helgen är en sådan där lyxhelg för oss. En sådan där barnfri helg alltså. Problematiken den här gången ligger i att bolla Leo, dagis och jobb.

Vi har "bara" en bilbarnstol, vilket just nu ses som ett problem. Detta gör att min kära man inte "kan" (han kan ju egentligen gå bort med honom och barnvagnen, men förstår att han inte vill det när han/man känner sig stressad och ska till jobbet) lämna Leo och jag sen tar bilen och hämtar på eftermiddagen. Så därför kom vi fram till att den som ska lämna Leo hos farmor och farfar är ju också den som måste lämna på dagis på morgonen.

Denna lott faller den här gången på mig, vilket känns bra då jag får se och träffa Leo liite mer idag. Dock känns det jobbigt att missa jobbet så pass som jag gör. Jag brukar vara inne vid 7.00- 7.20, men nu lär jag inte vara där förrän kanske kvart över åtta. Vidare går jag som tidigast 15.40, men tänkte idag försöka komma iväg 15.00 för att förhoppningsvis komma före de värsta köerna.

Jaja, tiden ska jag väl hinna ta igen egentligen och jag har sagt precis som det är på jobbet, vilket dem helt har ok'at. Så vitt jag vet är det inte heller någon som sitter och klockar mig på något sett, men jag är ändå själv mån om att jobba mina 40h/v. Får jag väl ta det ansvaret är det ju inte något jag vill missbruka.

Men så snart som möjligt ska det inhandlas en begagnad bilbarnstol så att även jag har en i min bil!! Det kommer säkerligen förenkla tillvaron en del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0