Bäst i test

Idag har jag fått syssla med nya arbetsuppgifter. Jag fick en genomgång förra veckan och idag stod jag så på egna ben. Det rörde sig om en inte så uppskattad uppgift som måste göras varje vecka.

Man ska då springa runt på alla våningsplan, plocka fram kallelser till huvudförhandlingar i tingsrätt och hovrätt, sortera kallelserna och sen leta upp alla akterna. Vi pratar mååånga akter och det är inte en självklarhet att hitta akterna som kan ligga i aktrummet där de oftast ska ligga. Men de kan också ligga inne hos åklagaren som har hand om det ärendet eller på ett helt annat våningsplan. Ja, man får verkligen tänka efter och agera detektiv.

Alla akter som hittas ska läggas in på ett visst rum, och sorteras, så att de nästa vecka kan gå igenom alltihop och planera vilka åklagare som ska ha vilka ärenden.

Det är alltid akter som saknas, vilket är varför nog ingen tycker om den här uppgiften. Så när jag steg innanför dörrarna kl. 7 imorse kavlade jag upp ärmarna och beredde mig på katastrof. Jag var glad om jag skulle hitta ca tio akter. Men med facit i hand tror jag faktiskt att jag har gjort ett bra jobb. Fyra stycken huvudförhandlingar var inställda och därmed inte lika viktiga att jag hittar. Ett ärende var överflyttat till annan ort och ytterligare fyra akter ligger kvar hos åklagarna. Det är för närvarande bara EN akt som jag inte vet var den är.  Så jag kommer krypa till sängs riktigt nöjd med mig själv ikväll =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0