Tur!

Vilken dag! Först får jag förlängt på jobbet (ok, det har väl egentligen inte med tur att göra utan att jag faktiskt gör ett bra jobb) sen hittar jag ettusen kr på gatan!!

Detta räcker tydligen inte utan jag står och velar mellan vilka bussar jag ska ta. Antingen kan jag ta buss 142 som kör motorväg längre sträcka och därmed ofta är ett bra val. Dock har den varit ganska opålitlig på sista tiden genom att tex den tur jag tänkt ta inte dykt upp. Därför bestämde jag mig för att faktiskt ha is i magen och ta en annan buss som gick tio minuter senare. När jag så äntligen sitter på den sistnämnda bussen så märker vi snart att det inträffat en stor olycka på motorvägen och blir omkörda av poliser och ambulanser. Men den bussen jag sitter på tar, just som köerna börjar, av motorvägen för att istället för jämns med. Den bussen jag först tänkt ta, 142'an, hade alltså istället fastnat i de långa köerna!

Snacka om att ha flyt!! Jäkligt synd att jag inte hunnit/orka köpa lotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0