Psykbryt

Min stackars lillkille sover inte längre på dagis, vilket resulterar i att han bryter ihop totalt när han väl kommer hem. En enda enkel fråga kan driva honom över kanten.

När vi väl kom in idag (det ska lekas en del ute först) gick han raka vägen in i köket och begärde bestämt "kaka" vilket betyder digestivekex. Jag förklarade för honom att han faktiskt får äta något mer matigt innan han trycker i sig "kaka". Han bröt ihop totalt och bara grät, skrek och var knappt kontaktbar. Men jag kan stolt meddela att jag fortsatte förklara för honom ett par gånger till att man först måste äta mat och SEN kaka. Till slut kunde jag i gråten höra "maaat" och han pekade mot spaghettin. Halleluja! Han åt upp hela portionen och fick sen sin kaka som belöning =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0