På två hjul

Imorse stod jag med näsan tryckt mot fönsterrutorna och tittade på trädtopparna. Jag försökte utgöra huruvida det blåste för mycket för att jag skulle kunna ha en dräglig cykeltur till jobbet. Till slut kändes det bara som att jag försökte hitta ursäkter, vilket gjorde mig lite sur på mig själv.

Så på med träningskläderna och kastade mig upp på cykeln. Visst blåste det en del, men det var inte alls så farligt. Resan till jobbet kändes bara väldigt energigivande och härlig.

Under eftermiddagen fick jag ett mail från F där han påpekade hur väldigt mycket det blåste runt hans jobb och frågade om han skulle komma och hämta mig så att jag slapp cykla hem. Jag började känna mig ganska trött och kände mig därmed ganska lockad av det erbjudandet, men efter mycket om och men bestämde jag mig för att bara ta tag i det och faktiskt cykla även hem.

Hemvägen gick inte alls lika smärtfritt som ditvägen, men jag gjorde det iaf och det kan väl bara bli bättre =) Så runt tre mil blev avverkade på cykeln samt att jag springer runt väldigt mycket på jobbet också.

Ska bli spännande att se vilka resultat man kan få genom att cykla så pass mycket!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Gött att du gjorde det. Var det jobbigt i blåsten?

2011-04-09 @ 22:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0