Minipåsklov

Imorse var det min tur att gå upp med Leo så att Fredrik fick sova ut. När vi kom ner för trappan började jag prata om välling och Leo svarade då "näää". Jag blev jätteförvånad och tänkte att han måste ju ha sagt fel och gjorde en flaska som vanligt. När vi så satte oss i soffan tog han ca tre klunkar och ställde den sen ifrån sig. När jag gjorde iordning min egna frukost gjorde jag också en macka till honom och den åt han iaf lite mer av. En stund senare tog jag tempen på honom då han kändes varm och det är verkligen inte likt honom att inte vilja ha välling. Mycket riktigt inleddes våra lediga dagar med feber =(

Trots febern och värmen har han dock lekt mycket hela dagen. Han har tappert gått runt med sin lilla lära gå vagn och pekat ut flygplan, larver, backar, bilar mm. Sandlådan, gungan och vattenslangen har också använts mycket. Men stackarn kändes verkligen risig efter sin middagslur. Då var han rödblossig i hela ansiktet och jättevarm med ca 39 grader.

Framförallt har han knappt ätit någonting idag. Jag hatar verkligen när han inte äter så dåligt! Totalt har han fått i sig 3/4 macka, 1½ Ellas fruktmellanmål, nästan en pannkaka och två chokladbitar. Och vid nattningen ratade han återigen sin välling. Imorgon ska jag verkligen ligga på honom ännu mer med vatten om han är likadan.

Hoppas åtminstone att han får sova ordentligt inatt. Det är ju alltid en början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0