Finaste

Tyckte nyss jag skrev ett "söndags-inlägg", men tydligen var det dags igen. Igår gick mannen upp med Leo så att jag kunde ligga kvar och dra mig. Det i samband med att jag sov riktigt hårt gjorde att jag känt mig riktigt utvilad resten av helgen. På grund av det och med tanke på att jag ville hinna iväg till gymmet på morgonen gick jag istället upp med Leo idag.

Då vi inte kom upp förrän åtta fick vi nästan lite bråttom då jag tänkte vara på gymmet vid 9, men Leo var en pärla under tiden jag slet av honom två olika blöjor, klädde honom och jagade honom med tandborsten ;) Han hjälpte mig till och med att vispa min frukost! Duktiga lillkillen! Väl på gymmet (tio minuter sena) sa han inte ett pip när jag lämnade honom på barnpassningen. Träningen gick inte riktigt som planerat då jag tydligen inte mår så bra av min vispade frukost, men lite fick jag iaf gjort. Väl på väg hem somnade han i bilen när vi hade ca tio minuter kvar. Jag försökte förtvivlat hålla honom vaken, vilket var helt hopplöst. Och som vanligt kunde han inte sova sig igenom att jag tar ut honom ur bilen när vi kom hem, men han blev inte ledsen! Istället fick han lite lunch i magen och sen provade vi att lägga honom då han ju egentligen fortfarande behövde sin middagslur. Även detta gick bra och utan ett pip! Han somnade visserligen inte direkt. Vi hörde honom smälla i klossar en stund senare, men till slut så. Och då sov han tydligen i ca en och en halv timme. Under tiden var jag iväg på fika hos min goa vän Anna.

Under senare delen av eftermiddagen åkte pappa och Leo till nästa gym ("pappas"). Det är riktigt skönt med lite egentid sådär på söndag eftermiddag. Då hann jag köra diskmaskinen, plocka ur den, baka bröd, äta lite, damsuga, plocka undan, skura diskhon och ringa farmor.

Leo hade så klart uppfört sig som ett ljus även på pappas gym och verkade tycka det var gott med lite middag, även om han inte ville prova min pasta. Men han fick faktiskt en liten bit kladdkaka som efterrätt =). Därefter var det baddags, vilket var/är mycket poppis. Allt gick jättebra tills pappa introducerade duschslangen och hur han sätter på den. Då ville Leo bara leka med den och spruta vatten på mig och honom. Det i sig var inga problem, men efter ca tio-femton minuter tyckte jag det var dags att stänga av och gå upp då läggningen närmade sig. DÅ kom utbrottet!!! Ojojoj, vad arg han var. Men men, kan ju vara bra att trötta ut sig lite inför natten ;)

Sammanfattningsvis har han varit sååå go och underbar hela helgen!
Min fina fina lilla pojke <3!!


Kommentarer
Postat av: jane

låter som en helt underbar söndag gumman...

Saknar dig, kramar

2010-10-25 @ 16:18:02
URL: http://galenunderbar.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Ja, det var det faktiskt! Saknar dig med.. mycket!! Kram!!!

2010-10-30 @ 12:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0