Regn, regn och åter regn

Imorse när jag precis lämnade lilleman på dagis kom de första dropparna och herregud, sen har det ju inte slutat. Hoppas verkligen att det är lite bättre imorgon! Hösten än så länge har iofs varit helt underbar så man borde inte klaga, men för den sakens skull är jag inte beredd på att ge upp den ;)!

När Leo var lämnad begav jag mig så till stallet och Sam. Där regnade det så klart lika mycket så ridningen fick faktiskt ske i ridhuset som "glädjande" nog hade en dörr som stod och slog. Jag förstod ju att Sammy pojken skulle skita på sig om jag försökte rida där med den dörren. Men H, som äger stallet, kom och fixade den lite temporärt så vi överlevde. Men nog tusan var det ett annat hörn därinne som istället var aaasläskigt. Kanske trodde han att Thomas Di leva (för visst är han läskig!) låg där och lurpassade på honom. Duktig var han iaf lille killen. Han är verkligen go och fin!

När jag sen kom för att hämta Leo sken han upp som en sol, ryckte sopborsten ur näven på Ebba och dansade en dans ;) Väl framme hos mig såg jag att han var alldeles orange runt hela näsan. Tydligen hade pumpa soppan, som var till lunch, fallit honom i smaken =) 


Bild tagen från google 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0