Övriga trafikanter

Ärligt talat, hur står det egentligen till med medtrafikanterna där ute? Till att börja med ser jag varje dag ett flertal människor som pratar i telefon under tiden dem kör. Jag kan ärligt säga att det har hänt och kan hända att jag också gör det någon enstaka gång, men jag försöker hålla det till ett minimum. Och dem som jag nu bevittnar kör heller inte bra. Det är tydligt att man inte kan hantera både bilkörning och telefoni om man vinglar över hela körbanan.

Det är mellan varven riktigt läskigt att ge sig ut och köra. Merpartern av trafikanterna (anser jag) kör fruktansvärt dåligt. Det vinglas, det bytes fil lite hur som helst, det gasas inte upp inför påfarten till motorvägen mm. Fullständigt livsfarliga!

Sen är det väl så... Varenda en av oss anser att de själva kör som gudar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0