Jobbsökeri

Efter att ha haft högsta växeln i gällande jobbsökeriet ett bra tag har det nu dämpats. Jag har helt tappat gnistan och vet faktiskt inte hur tusan jag ska sälja in mig. Just nu känns det som att man måste kunna allt och vara helt fullfjädrad för att få ett nytt jobb. Men jag vill inte ha ett jobb där jag redan kan allt. Hur roligt är det egentligen? Är det bara jag som tycker det vore rimligt att anställa någon med ett eget driv och viljan att vidareutvecklas?

Jag har fram till nu faktiskt kännt mig väldigt säker på mig själv, kännt att jag kan göra jobbet (de jag sökt) väldigt bra, kännt att jag har en hel del bra egenskaper som andra saknar.... men nu.... Nu vet jag inte längre. En del av mig tror fortfarande allt det där, men en annan del av mig börjar tröttna. Vad f*n ska jag göra för att lyckas övertyga företagen om detta? Funderar på allvar att baka kanelsnäckor, söka upp utsedda företag och göra en väldigt trevlig apperence med mina bullar. Men det är klart... det räknas väl som en muta då?!

Så istället för att söka jobb just nu (ja, jag ska bättra mig) funderar jag på julklappar och letar efter kappor inför vintern. Jag har hittat två kappor som jag tycker är snygga
                                                                  
Ett problem är att den till vänster verkar vara slut. Tror ni att de, eller speciellt den till höger, håller värmen i vinter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0