Spänning på hög nivå

I torsdags morse ringde min telefon. När jag svarade visade det sig vara arbetsförmedlingen som bekräftade att mina papper gällande praktiktplatsen kommit in. Dock hade en viss problematik uppstått. En vecka tidigare hade arbetsförmedlingen fått in den nya budgeten från regeringen och den skulle aldrig tillåta min praktik!!!!! Detta var alltså tvunget att lösas INNAN årsskiftet! Och denna information kommer alltså dagen innan julafton då väldigt många redan gått på julledighet och inte kommer tillbaks förrän just i Januari.
Ett annat problem var att af i regel inte godkänner praktik längre än tre månader då de vill göra någon slags utvärdering då för att se vart praktiken leder. Både praktikant och af hoppas ju att det ska leda till ett jobb. M, som är ansvarig oc min kontaktperson på åklagarmyndigheten, hade fyllt i sex månader på papprena, vilket jag hade väntat mig. Men iom den nya budgeten skulle det då leda till att jag praktiserade tre månader och sen aldrig skulle kunna få igenom en förlängning.
Hon lovade mig att hon skulle göra vad hon kunde för att försöka få tag i M för att höra om jag kunde påbörja praktiken 2010 istället för 10/1.
För varje timme som sen gick blev jag mer och mer nervös. Jag började undra hur jag nu skulle gå vidare. Men ca tre till fyra timmar senare ringde telefonen och tro det eller ej, men allt var löst!!!! Så på torsdag börjar jag min praktik!!! OCH jag har fått alla sex månader godkända! This must be ment to be!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0