Så vart julen över för i år

Färden ner mot Skåne gick faktiskt riktigt bra. Det tog ganska lång tid och vi såg en del olyckor på vägen, men vi kan verkligen inte klaga.
Väl framme tyckte Leo det var sååå spännande att undersöka allt och jag menar ALLT som han små ögon föll på. Det gick trots det ganska bra. Ingenting gick sönder och inte heller lyckades han ta livet av sig.
På julaftonsmorgon vaknade han som vanligt vid 7 och då drog vi upp honom hos oss i sängen för att försöka ha lite mysstund med välling och julstrumpa. Men han var mest intresserad av att leka med cd-spelaren. Det enda som kunde tävla med den var såpbubblorna ;).
Dagen i sig var ganska lugn, men framåt två tiden började det hända saker då tomten kom på besök. Han hade med sig extra mycket julklappar till Leo då någon liten pojke som hette Roger tydligen inte varit så snäll ;). Som sig bör grät Leo då tomten först kom in, men han hämtade sig faktiskt ganska snabbt och efter en stund vågade han tom hämta paket själv från tomten. Med stolthet (eller skrytsamhet, whatever) kan jag också meddela att vi föräldrar fortfarande är dem som köper de bästa leksakerna till honom! Något som var väldigt populärt var en ratt med startnyckel, spegel, tuta, musik och en massa andra finesser. Han fick också ett verktygsset som han haft mycket nytta av.
Något som var väldigt uppskattat av mig och mannen under våra två kvällar där nere var att lilleman var knäpptyst efter läggdags. Han sov gott och vi kunde verkligen slappna av, äta middag och öppna julklappar i lugn och ro.
Appropå julklappar så kanske det är någon som vill ha en redovisning av vad jag fick. Jag känner mig väldigt nöjd! En hel del böcker blev det, som jag äälskar och hade önskat mig, ett par bakformar, örhäängen, handskar/vantar och en jättehäftig filt bland annat.
I lördags var det dags att köra hem igen och hemfärden gick ännu bättre än nedfärden. Speciellt för mig som slapp köra hade tiden nog aldrig gått så fort. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0