Ställer du upp när det gäller?

Väldigt ofta här i livet blir man besviken. Ja det är en väldigt pessimistisk början, men det är ju ett faktum. Självklart händer det mycket roligt och positivt genom livet också, men det här inlägget ägnas åt besvikelserna.


Framförallt förstår jag inte att jag fortfarande blir förvånad över hur dåliga folk är på att ställa upp när det behövs. För mig är det en självklarhet att ställa upp för mina medmänniskor så långt det går. Men det är uppenbart att så inte är fallet för många.


Jag önskar att jag kunde skita i det mer och jag önskar att jag själv kunde sluta ställa upp så mycket för alla andra. Jag vill absolut inte ställa upp mindre för mina nära vänner, men mindre för sådana i bekantskapskretsen. Det är ju verkligen värdelöst att ödsla en massa tid och energi på dem som jag inte får något tillbaks från.


Men jag är den jag är och har inte lyckats ändra på mig under 32 år så risken är väl inte så stor. Vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0