Julklappar

Jag är ett sådant där freak som kan börja köpa julklappar i Juni. Jo, det är sant! Det är inte så det brukar gå till varje år, men det har hänt. Detta är inte ett sådant år. Dock känns det som att vi börjar få läget under kontroll. En del av klapparna är redan inhandlade och till resterande personer har vi en hyfsad plan. Nu gäller det mest att knyta ihop säcken och fixa de sista sakerna. Åh, vad jag ser fram emot att få det helt klart. Jag vägrar helt enkelt vara ute i sista stunden!
Tydligen är detta en egenskap som retar de allra flesta. Jag antar att det beror på att de själva känner sig stressade. Men ärligt talat, det är ju faktiskt inte mitt problem. Varför jag gör som jag gör med julklappar grundar sig helt enkelt i att jag tycker det är så roligt att fundera ut riktigt bra överraskningar. Förutom det blir det en mer ekonomisk historia om jag delar upp det så att jag slipper att trolla fram alla pengar nu i December. En tredje anledning är att jag verkligen hatar att gå i affärer när det är mycket folk. Jag blir på fruktansvärt dåligt humör och mår riktigt dåligt.
Så anledningar är, som ni ser, många för mig. Man får väl hitta det upplägg som passar en själv då det gäller julplanering, men jag tycker att man kan hålla sina ångestfyllda pikar för sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0