Vattentok

Just nu verkar det nästan som att jag skulle kunna uppdatera varje dag angående Leos tal. Idag har han sagt "bil" och "bata" = bada. Duktig liten kille, helt klart.

Apropå att "bata"... det har verkligen gått och blivit en långdragen process numer. Tidigare räckte det nästan med tio minuter och därmed något som gjordes ca 45-60 min före läggdags. Nu tar det nästan en timme då det ska plaskas, utforskas och leka med nyinköpta leksaker. Idag var han nog precis på gränsen till att börja bli blå om läpparna när vi gick upp. Han är sannerligen sin mammas son. Hoppas bara att han inte gör precis som sin mor och biter mig eller någon annan som råkar vara i närheten.

Idag har också varit en bra dag då pappsen fått lite mer uppmärksamhet. Till att börja med fick han sig ett rejält adjö med ca fem, sex st "HejHej" med tillhörande uppochnervända vink och ett stooort leende. Vidare fick han även en kram vid hemkomsten och det var mycket uppskattat när han kom upp till oss i badet en stund. Dock tröttnade pappsen på att sitta där efter ett tag, men så fort han hade gått ner på nedanvåningen ropade Leo "Paaaappaaaaa" =)
Nu hoppas jag att han sover gott heela långa natten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0