Kontroll

Imorse var det dags för mig och Leo att ta sig till BVC för 2,5 år kontrollen. Jag var lite nervös för om hur han skulle reagera på Marianne, sköterskan, då han är så ofantligt rädd för läkare och hur det skulle gå att mäta och väga honom.


Men jag berättade för honom att vi skulle träffa Marianne och göra en massa roligt. "Var är Majann?" frågade han så hela vägen till BVC. Väl på plats var han superduktig. Vi fick mäta honom (98cm) och väga honom (15,2 kg) utan några som helst protester. Sen satte vi oss ner och han skulle svara på frågor och visa på att han kunde ord som hund, ko, docka, sked, tallrik osv. Hon kollade även om han kunde olika prepositioner. Behöver jag säga att han fick största godkända stämpeln i rompan?


Tyvärr glömde jag bort att berätta att han kan räkna till femton, läsa "staden", snart skriva "traktor" osv. Men man kanske inte ska bli ännu mer odräglig ;)?

Kommentarer
Postat av: Mia (aurora79)

Klart han blev godkänt med stor guldstjärna!

2012-01-13 @ 23:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0