Härligheter och struligheter

En hel del klagar på vädret som är nu, men jag måste säga att jag njuter hela tiden, varje dag!! Jag tycker det är fantastiskt skönt att slippa kylan, snön, frost på bilen och allt det där. Jag hoppas så innerligt att det fortsätter så här tills våren kommer!!


Ett störande moment just nu är dock UPS. Jag har aldrig haft kontakt med dem tidigare och trodde nog att de skulle vara bra då det är ett så stort företag. Nu har jag köpt en julklapp till min kära make som väl nog får erkännas är den viktigaste klappen i år. Denna skulle levereras av UPS.


Första försöker gjordes i fredags. Om jag har förstått det rätt ska de vid varje misslyckat försök lämna en lapp. Detta gjordes inte. I måndags försökte dem igen och jag fick per mail veta att det inte gått då jag ju var på jobbet. Jag ringde då upp dem och vi kom överrens om att de skulle lämna hos min granne på tisdagen, som ändå skulle vara hemma hela dagen. Den här gången hade de iaf lämnat den där lappen. Under eftermiddagen igår får jag så ett nytt felmeddelande. Ringde upp dem på nytt och frågade vad det är som händer. Svaret blev att budkillen inte hade hittat min granne. Men hallå.... hon bor ett par meter från mig! Kändes extremt klantigt.


Nya överenskommelsen blev att de skulle göra ett nytt försök att leverera till grannen idag och så skulle de ringa till mig ungefär en halvtimme innan. Därför tog jag bilen till jobbet idag då jag visste att grannen inte hade tid att sitta hemma hela dagen så om UPS skulle ringa vid en tid som jag visste att de inte skulle kunna leverera så skulle jag kunna sätta mig i bilen och möta upp budkillen hemma. Men ingen ringde på hela dagen så vid 16 ringde jag dem IGEN och frågade vad de sysslade med. Svaret blev att budskapet hade inte gått fram så paketet hade stannat kvar i deras lager hela dagen. Jösses, vad trött jag blir!! Hur j*kla svårt kan det vara??


Nu började jag fräsa ifrån ordentligt så nya planen är att de levererar till mig på jobbet imorgon. Vi får väl se om han verkligen klarar av att hitta till stora polishuset på Skånegatan?! Vågar inte tro på något förrän jag har paketet i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0